Czwartek, 17 marca 2022
BOJKOT ROSYJSKICH I BIAŁORUSKICH FIRM I PRODUKTÓW
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 565 (5/2022)
Agresja Rosji na Ukrainę doprowadziła do wielkiego bojkotu rosyjskich towarów. Konsumenci nie chcą w żaden sposób wspierać producentów z Rosji, których podatki – zasilając rosyjski budżet – mogą być również przeznaczane na cele związane z atakiem na Ukrainę. Działające w Polsce firmy handlowe, idąc za oczekiwaniami klientów, wycofują ze swojej oferty produkty pochodzące z kraju głównego agresora oraz z Białorusi, z terytorium której również atakowany jest nasz sąsiad. „Bojkot jest pewnym rodzajem sankcji, ale nadawanej przez konsumentów i potrafi mieć ogromną siłę, zwłaszcza gdy jest długotrwały. Jego skutki w związku z powyższym mogą być zarówno wizerunkowe, jak również bezpośrednio finansowe. Co jest istotne, też w oczach konsumentów potrafi mieć szerszy wymiar – pokazywać niezadowolenie społeczne i wpływać na decyzje na szczeblach międzynarodowych w innych wymiarach” – wskazuje Dagmara Plata-Alf z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego w rozmowie z Dlahandlu.pl. I dodaje: „We współczesnym świecie nie mieliśmy do czynienia z bojkotem o takiej sile w odniesieniu do kwestii wojennych”. Od 2019 roku na polskim rynku książki działa wywodząca się z Rosji księgarnia internetowa LitRes. Grupa jest liderem na rynku licencjonowanych elektronicznych książek w Rosji i krajach Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP). 28 lutego OSDW Azymut zablokował firmie dostęp do swojej bazy …
Wyświetlono 25% materiału - 199 słów. Całość materiału zawiera 796 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się