Poniedziałek, 30 sierpnia 2021
TRZY ŚWIATY: FICTION, NON-FICTION I DLA DZIECI
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 552 (15/2021)
Dziś nieco więcej o badaniach socjologicznych. Po raz pierwszy jako Nielsen Book zadamy pytanie reprezentatywnej próbie 1000 osób w Polsce. W Wielkiej Brytanii regularnie badamy dużo liczniejsze grupy nabywców książek, mamy bogate doświadczenie i zawsze podkreślamy, że nasze raporty, usługi, badania (czy to BookScan, czy inne badania konsumentów) służą praktykom rynku i wypływają z ich potrzeb. W Polsce zaczynamy skromnie: zapytamy 1000 osób o: 1. zakupy książek, 2. wyłącznie drukowanych, 3. w ostatnim miesiącu, 4. w podziale na offline i online 5. w pięciu grupach: fiction, non-fiction dla specjalistów, non-fiction ogólne, książki dla dzieci i młodzieży oraz podręczniki szkolne. Co ważne, badanie odbędzie się w połowie września, w szczycie podręcznikowym. Niemniej ważne jest to, że BookScan nie może – bo tego nie chcą detaliści na całym świecie – rozdzielać i raportować sprzedaży detalicznej off-line i online. A w badaniach socjologicznych możemy to zbadać. W poprzednim numerze Biblioteki Analiz pisałem, że jak badać sprzedaż książek czytanych dla przyjemności, to tylko w lipcu. Proszę spojrzeć na grafikę z zestawieniem top 10 dla lipca 2021. Notabene w tym okresie listy bestsellerów zdominowała kategoria fiction, ale książką lipca – tak samo jak pierwszego półrocza – jest „Czuła przewodniczka” Natalii de Barbaro. Badania w lipcu nie przeprowadziliśmy, ale co się odwlecze... Podobne grafiki dla sierpnia i dla września będą zawierać po osiem-dziewięć-dziesięć podręczników na dziesięć tytułów. Jeśli spojrzymy na wykres dotyczący obrotów mierzonych w BookScan to widać, że od tygodnia 32. mamy oznaki …
Wyświetlono 25% materiału - 238 słów. Całość materiału zawiera 954 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się