Wtorek, 2 stycznia 2007
Kurs public relations – cz. 16
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru185
Gdyby sprowadzić public relations wyłącznie do kontaktów z przedstawicielami mediów, nie ma chyba obszarów tak zaniedbanych przez naszych wydawców jak właśnie udział w targach. Dodajmy – udział świadomy i tak też przygotowany. Zazwyczaj sytuacja wygląda tak, że przychodzący na stoisko dziennikarz (oczywiście, musiał je zlokalizować posiłkując się spisem wystawców i mapką, bo nikt go tam specjalnie nie zapraszał) w odpowiedzi na pytanie o osobę odpowiedzialną za kontakty z mediami napotyka uśmiech zakłopotania, po którym – w wersji numer jeden – następuje replika w postaci „a o co konkretnie chodzi?”, a w wersji numer dwa – niespieszne poszukiwanie kogoś bardziej kumatego (zazwyczaj z redakcji lub działu marketingu). Jeżeli osoba odpowiedzialna za PR (lub media relations) w ogóle została w firmie zatrudniona i przypadkowo jest obecna na stosiku, nie zawsze potrafi zbornie wypowiedzieć się do podstawionego pod usta mikrofonu, o kamerze nie wspominając. Czy tak zawsze być musi? Nie. Wbrew pozorom wcale nie chodzi o to, by w wydawnictwie na osobnym stanowisku pracował PR-owiec, zwłaszcza niewielkim (pisaliśmy już o tym), a na targach książki przesiadywał bite osiem godzin smętnie wyczekując ekipy z kamerą. Wystarczy, że odpowiedzialna za kontakty z mediami osoba pod nieobecność zostawi wizytówkę, gdyby ta kamera jednak się pojawiła, a do pierwszego kontaktu wyznaczyła kumatego kolegę. Nie zawadzi także z najważniejszych rzeczy dobrze go podszkolić, aby ekipy telewizyjnej nie odprawił z kwitkiem (ku konkurencji). Szczytem profesjonalizmu będzie edukacja w zakresie występów przed kamerą i mikrofonem – przede wszystkim …
Wyświetlono 25% materiału - 238 słów. Całość materiału zawiera 955 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się