Czwartek, 12 listopada 2020
BADANIE MAGAZYNU „PRESS” I PRESS-SERVICE MONITORING MEDIÓW
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 534 (21/2020)
Magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” ogłosiły wyniki badania Top Marka 2020. To największa na polskim rynku analiza medialności i siły brandów. Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku – łącznie ponad 97 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 15 mln internetowych i 80 mln postów w mediach społecznościowych. W rankingu wydawnictw książkowych pierwsze miejsce zajęło Wydawnictwo Literackie, drugie należy do Wydawnictwa Naukowego PWN, a podium zamyka Agora. Na czwartym miejscu znalazł się Znak, który świętował w ub. roku 60. urodziny. Z tej okazji wspominano o wielkich, zasłużonych autorach, którzy publikowali kiedyś w Znaku: Wisławie Szymborskiej, Czesławie Miłoszu, Seamusie Heaneyu, Leszku Kołakowskim i Andrzeju Wajdzie. Wspomnieniami z historii wydawnictwa podzielił się, m.in. na łamach portali internetowych, jego redaktor naczelny Jerzy Illg. Na piątym miejscu znalazło się wydawnictwo Zysk i S-ka. O oficynie wzmiankowano głównie w kontekście jego nowości, w tym reportażu Normana Mailera „Na podbój Księżyca”, który za „New York Magazin” ochrzczono „Moby Dickiem kosmosu”. W top 10 są również: Wydawnictwo Świat Książki, Wydawnictwo Czarne, Muza, W.A.B. i Rebis. W top 500 wszystkich marek Wydawnictwo Literackie znalazło się na 248. miejscu, PWN – 254., a Agora na 267. miejscu. W tym roku brand WL pojawił się aż w 31.353 informacjach, a siłę marki oszacowano na 224.044. Wydawnictwo Literackie w każdym raporcie Top Marka plasowało się w czołowej piątce: w 2018 roku na miejscu piątym, w 2019 na trzecim, aż przyszła pora na najwyższy stopień podium. Zdaniem badaczy, Wydawnictwo Literackie zostało najsilniejszą medialnie marką wydawnictw książkowych przede wszystkim za sprawą Nobla dla Olgi Tokarczuk, autorki m.in. „Biegunów” i „Ksiąg Jakubowych”. Ale wzmiankowano też dość często o nominacjach do 24. edycji konkursu o nagrodę Nike – o statuetkę walczyły aż cztery książki Wydawnictwa Literackiego: „Feluni” Ewy Kuryluk, „Miłość w trybie awaryjnym” Ewy Lipskiej, „Pianie kogutów, płacz psów” Wojciecha Tochmana i „Stramer” Mikołaja Łozińskiego. PWN w 2019 roku miał koszulkę lidera. Wzmianki na temat Wydawnictwa Naukowego PWN w przeważającej części ukazywały się w mediach społecznościowych. Internauci wielokrotnie zamieszczali we wpisach i komentarzach odnośniki do haseł internetowego „Słownika języka polskiego PWN” i Poradni Językowej działającej pod kierunkiem dr hab. Katarzyny Kłosińskiej z Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Wydawnictwo Agora zajęło trzecie miejsce wśród najbardziej rozpoznawalnych brandów w kategorii wydawnictw książkowych. – Wszystkim nam szczególnie teraz jest potrzebna motywacja i mobilizacja, a to wyróżnienie sprawia, że czujemy jeszcze większą odpowiedzialność za jakość naszych książek. To nagroda dla  całego zespołu naszego wydawnictwa, naszych autorów, tłumaczy i wszystkich osób, które przyczyniły się do tego sukcesu. To zastrzyk energii dla ludzi, bo …
Wyświetlono 25% materiału - 387 słów. Całość materiału zawiera 1548 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się