Magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” ogłosiły wyniki badania Top Marka 2020. To największa na polskim rynku analiza medialności i siły brandów. Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku – łącznie ponad 97 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 15 mln internetowych i 80 mln postów w mediach społecznościowych. W rankingu wydawnictw książkowych pierwsze miejsce zajęło Wydawnictwo Literackie, drugie należy do Wydawnictwa Naukowego PWN, a podium zamyka Agora. Na czwartym miejscu znalazł się Znak, który świętował w ub. roku 60. urodziny. Z tej okazji wspominano o wielkich, zasłużonych autorach, którzy publikowali kiedyś w Znaku: Wisławie Szymborskiej, Czesławie Miłoszu, Seamusie Heaneyu, Leszku Kołakowskim i Andrzeju Wajdzie. Wspomnieniami z historii wydawnictwa podzielił się, m.in. na łamach portali internetowych, jego redaktor naczelny Jerzy Illg. Na piątym miejscu znalazło się wydawnictwo Zysk i S-ka. O oficynie wzmiankowano głównie w kontekście jego nowości, w tym reportażu Normana Mailera „Na podbój Księżyca”, który za „New York Magazin” ochrzczono „Moby Dickiem kosmosu”. W top 10 są również: Wydawnictwo Świat Książki, Wydawnictwo Czarne, Muza, W.A.B. i Rebis. W top 500 wszystkich marek Wydawnictwo Literackie znalazło się na 248. miejscu, PWN – 254., a Agora na 267. miejscu. W tym roku brand WL pojawił się aż w 31.353 informacjach, a siłę marki oszacowano na 224.044. Wydawnictwo Literackie w każdym raporcie Top Marka plasowało się w czołowej piątce: w 2018 roku na miejscu piątym, w 2019 na trzecim, aż przyszła pora na najwyższy stopień podium. Zdaniem badaczy, Wydawnictwo Literackie zostało najsilniejszą medialnie marką wydawnictw książkowych przede wszystkim za sprawą Nobla dla Olgi Tokarczuk, autorki m.in. „Biegunów” i „Ksiąg Jakubowych”. Ale wzmiankowano też dość często o nominacjach do 24. edycji konkursu o nagrodę Nike – o statuetkę walczyły aż cztery książki Wydawnictwa Literackiego: „Feluni” Ewy Kuryluk, „Miłość w trybie awaryjnym” Ewy Lipskiej, „Pianie kogutów, płacz psów” Wojciecha Tochmana i „Stramer” Mikołaja Łozińskiego. PWN w 2019 roku miał koszulkę lidera. Wzmianki na temat Wydawnictwa Naukowego PWN w przeważającej części ukazywały się w mediach społecznościowych. Internauci wielokrotnie zamieszczali we wpisach i komentarzach odnośniki do haseł internetowego „Słownika języka polskiego PWN” i Poradni Językowej działającej pod kierunkiem dr hab. Katarzyny Kłosińskiej z Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Wydawnictwo Agora zajęło trzecie miejsce wśród najbardziej rozpoznawalnych brandów w kategorii wydawnictw książkowych. – Wszystkim nam szczególnie teraz jest potrzebna motywacja i mobilizacja, a to wyróżnienie sprawia, że czujemy jeszcze większą odpowiedzialność za jakość naszych książek. To nagroda dla całego zespołu naszego wydawnictwa, naszych autorów, tłumaczy i wszystkich osób, które przyczyniły się do tego sukcesu. To zastrzyk energii dla ludzi, bo …