Poniedziałek, 22 września 2008
I Warszawski Salon Książki
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru230
Podobno żeby targi książki były udane, potrzebne są dwie rzeczy: piękne książki i piękne kobiety. W przypadku imprez wystawienniczych organizowanych na rodzimym rynku tego akurat zazwyczaj nie brakuje. Zatem to nie mogą być jedyne warunki sukcesu. Ktoś powie: „muszą być nagrody”. Zgoda, na taki warunek przystanie większość osób. Kolejna rzecz to ciekawy program wydarzeń towarzyszących. Nieodzowne są spotkania autorskie i autografy, głośne czytanie książek – zwłaszcza skierowane do najmłodszych, spotkania branżowe. Jednak chyba wszyscy zgadzamy się ze stwierdzeniem, że najważniejsi na targach są… klienci. Najważniejszym – obok zapewnienia odpowiedniej bazy logistycznej wydawcom – zadaniem organizatorów targów jest więc odpowiednia promocja imprezy, dzięki której na targach królowałyby tłumy miłośników książek. W takiej sytuacji wydawcom nie straszna jest nawet duchota i ścisk. I tak dochodzimy do kolejnej kwestii – nieśmiałej próby obalenia mitu, a właściwie powtarzającej się w przypadku różnych targów konstatacji: „O, znowu się tłumaczą, że pogoda nie dopisała”. Ustalmy raz na zawsze – dobra pogoda jest dla targów książki niezbędna. Niestety, fakty są takie, że na mecz piłkarskiej reprezentacji ludzie pójdą w płaszczach przeciwdeszczowych i pod parasolami, a i tak większość czasu postanowią spędzić w strugach deszczu. Ale na targi książki, choćby organizowane pod dachem, to już niekoniecznie. Dlatego o odwiedzających trzeba walczyć – i musi to być wspólna walka wydawców i organizatorów, bo brak klientów tych pierwszych oznacza wyrok – rzecz jasna skazujący – dla tych drugich. Murator na tak? Czy doświadczonemu w branży targowej, aczkolwiek stawiającemu pierwsze kroki na gruncie książkowym, Muratorowi się udało? O tym, czy premierowy Warszawski Salon Książki zakończył się sukcesem dowiemy się na 100 proc. dopiero za rok – podczas ewentualnej drugiej edycji. Tym razem na powierzchni ponad 500 mkw. zaprezentowało się blisko 90 wystawców. – Salon na pewno odbędzie się w przyszłym roku. Nie możemy jednak jeszcze potwierdzić, czy w tym samym miejscu, czy na Torwarze. Wszystko będzie zależało od liczby wydawców zainteresowanych udziałem. Niektórzy z tu obecnych już w sobotę zadeklarowali, że przyjadą za rok – mówi Teresa Wieczorek, odpowiedzialna za organizację WSK. Prześledźmy fakty. Zewsząd słychać głosy, że Warszawa potrzebuje imprezy książkowej w okresie jesiennym, ponieważ organizowane w grudniu …
Wyświetlono 25% materiału - 348 słów. Całość materiału zawiera 1394 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się