środa, 6 grudnia 2017
Rzecz o self-publishingu
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 471
„Self-publishing to głos sprzeciwu wobec zastanej i patologicznej sytuacji na polskim rynku wydawniczym, nasi autorzy zarabiają na książce od trzech do nawet ośmiokrotnie więcej niż w »zwykłym« wydawnictwie” – stwierdził niedawno w wywiadzie udzielonym serwisowi Wirtualemedia.pl, znany youtuber i „twarz” telewizyjnej kampanii reklamowej Banku Millenium Radosław Kotarski. Asumptem do podzielenia się swoimi uwagami na temat zjawiska self-publishingu w Polsce stał się niejako sukces wydawniczy poradnikowej publikacji jego autorstwa, zatytułowanej „Włam się do mózgu”, która sprzedała się w nakładzie 40 tys. egz. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl autor komentuje powodzenie poradnika, opowiada o kulisach self-publishingu oraz funkcjonowaniu nowo powstałej platformy księgarskiej Altenberg. „Włam się do mózgu” to zresztą druga książka Kotarskiego, który wcześniej wydał „Nic bardziej mylnego” (Znak Literanova). „Przy mojej poprzedniej książce nie miałem na przykład większego wpływu na formę, a zawsze chciałem, aby książki, które są w Polsce wydawane były piękne i by nadawały się na prezent dla kogoś innego lub dla siebie. Dlatego zdecydowaliśmy się na pełny kolor, piękny papier, twardą oprawę, mnogość grafik, wykresów i zdjęć. To nie przeszkadza w odbiorze, a nawet go ułatwia. Poza tym nie sądzę, aby z jakimkolwiek wydawnictwem w Polsce udała się akcja „1 sprzedana książka = 1 obiad dla niedożywionego dziecka”, która jest dla nas bardzo ważna. Dzięki temu możemy pozwolić sobie na podzielenie się naszym sukcesem z kimś, kto tego naprawdę potrzebuje (...) Poza tym jesteśmy, jako wydawnictwo, w pełni transparentni względem autorów i wiedzą oni ile zarabiamy. Takiej przejrzystości nie znajdziemy u konkurencji” – twierdzi Kotarski. Komercyjny sukces „Włam się do mózgu” zachęcił go do stworzenia platformy …
Wyświetlono 25% materiału - 237 słów. Całość materiału zawiera 951 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się