Wtorek, 28 lutego 2017
Raport i ranking
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru453/454
  Barbara Maria Morawiec, redaktorka serwisu Lustro Biblioteki opracowała interesujący raport o aktywności polskich bibliotek publicznych w mediach społecznościowych. Badanie przeprowadzono w drugiej połowie styczna 2017 roku, a aktualizacja Facebooka nastąpiła 27 lutego. "Świat ze smartfonem w ręku i potrzeba szybkiego dostępu do informacji to codzienność wielu osób z ?pokolenia kciuka?. Podstawowym źródłem informacji, codziennej lektury, kontaktu ze znajomymi, uczestnictwa w e-kulturze są media społecznościowe. Jak zatem biblioteki promują swoje działania w mediach społecznościowych? Która biblioteka jest najaktywniejsza i najpopularniejsza?" - pyta autorka raportu. Biblioteki za pomocą mediów społecznościowych tworzą swoje profile-wizytówki. Jak podkreśla Morawiec, przede wszystkim wykorzystują te narzędzia do promocji swojej oferty, usług i działalności bibliotecznej. Co więcej, profil biblioteki jest także miejscem wymiany doświadczeń, dzielenia się produktami multimedialnymi oraz kontaktu z użytkownikiem i źródłem pozyskiwania potencjalnych nowych czytelników. To najogólniejszy obraz social media marketingu w w praktyce rodzimych bibliotek. Celem badania serwisu Lustro Biblioteki było wskazanie profili bibliotek publicznych w mediach społecznościowych mierzone liczbą osób obserwujących i polubień. Badanie objęło swoim zakresem trzy serwisy społecznościowe: Facebook, Twitter oraz …
Wyświetlono 25% materiału - 171 słów. Całość materiału zawiera 685 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się