Czwartek, 15 października 2020
ROZMOWA Z IZABELĄ PAJOR I MAGDALENĄ MAŁGORZATĄ KOS, EKSPERTKAMI DS. PROJEKTÓW WYDAWNICZYCH, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM GRUPY 50+, ZAŁOŻYCIELKAMI GRUPY WYDAWNICZO-KONSULTINGOWEJ WWW.SILVERGURU.PL
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 532 (19/2020)
– Skąd właściwie wzięło się określenie „Silver”? – „Srebrne Tsunami” to określenie starzejącego się społeczeństwa, które wciąż aktywnie udziela się na rynku pracy. Ba! Stanowi jego niezwykle wartościowy element. Dzieje się tak, ponieważ najszybciej rosnącą grupą zawodową w rozwiniętych gospodarczo krajach Europy są Baby Boomersi. Doprecyzowując, mówimy o osobach, które urodziły się w latach powojennego wyżu demograficznego (od 1946 do 1964 roku). Wielka Brytania w 1917 roku miała zaledwie 24 stulatków, ma obecnie prawie 5 tys. osób w tym wieku. Tymczasem w Japonii 1/3 społeczeństwa to osoby, które przekroczyły 60. rok życia. Euromonitor jako jeden z siedmiu globalnych trendów mijającej dekady, wskazał właśnie starzenie się społeczeństwa. Według raportu HelpAge International, w 2050 roku osoby pozostające w trendzie Silver Tsunami będą stanowić w Polsce około 35 proc. Jak wynika jednak z danych Głównego Urzędu Statystycznego, do roku 2050 mają oni stanowić aż 45 proc. populacji Polski. Już dziś w Polsce jest około 14 mln osób po 50. roku życia. Badania pokazują, że nawet „najmłodsze” marki mają 30 proc. konsumentów w tym wieku! – Czy osoby 50+ są rzeczywiście tak wymagające, że trzeba dla nich przygotowywać specjalną ofertę książkową? – A czy naprawdę są aż tak wymagające, że producenci kosmetyków muszą tworzyć kremy dla osób 50+, producenci suplementów zmieniają opakowania, banki tworzą dedykowane oferty, a deweloperzy zaczynają budować domy i apartamenty właśnie dla tej grupy? To trend widoczny już we wszystkich branżach. Dlaczego akurat wydawnicza miałaby być wyjątkiem? Marketerzy na szczęście zdali sobie sprawę z ogromnego potencjału finansowego i społecznego tych osób i z ogromnych błędów, jakie przez wiele lat popełniali. Na reklamach kremów przeciwzmarszczkowych 16-letnie modelki; ubezpieczenia tylko dla młodych rodziców; mieszkania bez udogodnień dla seniorów. No i język reklamy, który doprowadzał Silversów do furii, zamiast zachęcać ich do zakupów. Pokolenie 20- i 30-latków widziało swoich rodziców i dziadków w krzywym zwierciadle i to miało odbicie zarówno w języku reklamy, jak i w samych produktach. – Badania czytelnictwa Biblioteki Narodowej pokazują, że odsetek osób sięgających po książki maleje wraz z rosnącym wiekiem badanych. W przypadku osób 50+ czy 60+ istnieje szereg barier, które ów dostęp realnie ograniczają. Może też nikt nie podpowiedział im, po jaką książkę warto sięgnąć… – Te badania nie pokazują całej prawdy. Po pierwsze są zniekształcone poprzez sprzedaż podręczników szkolnych i książek dla dzieci. Te pozycje stanowią bardzo duży kawałek tortu księgarskiego. Ale jeśli weźmiemy pod uwagę literaturę piękną, poradniki, pozycje hobbystyczne czy religijne – tu już proporcje są zupełnie inne. Po drugie dojrzały czytelnik to najbardziej lojalny klient. Jeśli przekona się do autora lub wydawnictwa, będzie mu niezwykle wierny. No i to klient, który kocha papier. Wystarczy spojrzeć na rynek prasy i magazynów. Tam tytuły skierowane do młodego czytelnika zniknęły praktycznie z kiosków. Natomiast świetnie trzymają się magazyny dla osób 40+ i 50+. Dopiero po takim wstępie możemy mówić o tym, w jaki sposób stworzyć ofertę dla czytelnika …
Wyświetlono 25% materiału - 441 słów. Całość materiału zawiera 1767 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się
escort bayan trabzon escort bayan yalova escort bayan edirne escort bayan manisa bursa görükle escort