Poniedziałek, 29 lipca 2019
NAJWAŻNIEJSZE TRENDY I WYNIKI
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 502 (13/2019)
Przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej Empik S.A. i jednostek kontrolowanych w roku 2018 wyniosły 1,791 mld zł wobec 1,519 mld w 2017 roku, co oznacza wzrost o 17,9 proc. Wynik finansowy na działalności kontynuowanej wyniósł 58,62 mln zł (32,23 mln zł rok wcześniej). W omawianym okresie poziom wydatków inwestycyjnych związanych z  działalnością kontynuowaną wyniósł 93,34 mln zł. Marża brutto ukształtowała się na poziomie 38 proc. (40 proc. w 2017 – red.). Stan posiadania Na koniec roku Grupa Empik dysponowała liczbą 291 punktów (263 rok wcześniej – red.) sprzedaży stacjonarnej o łącznej powierzchni netto 97 451 mkw. Na wspomniane przychody Grupy w wysokości 1,791 mld zł w roku ubiegłym złożyły się: działalność ze sprzedaży detalicznej (1,133 mld zł), działalność e-commerce (464,6 mln zł) oraz działalność hurtowa i wydawnicza (193,39 mln zł). Na dzień bilansowy w ramach sieci sprzedaży Grupa prowadziła 269 salonów Empik i Papiernik by Empik o łącznej powierzchni netto 99 176 mkw. oraz 22 księgarnie Mole Mole o łącznej powierzchni netto 2799 mkw. W ciągu roku w ramach działalności kontynuowanej Grupa otworzyła łącznie cztery księgarnie Mole Mole i dziewięć sklepów Papiernik by Empik oraz 18 salonów Empik, natomiast zamknęła trzy punkty sprzedaży Empik. Jak czytamy w sprawozdaniu zarządu Empik S.A. za omawiany okres: „w roku 2018 był kontynuowany proces transformacji, mający na celu optymalizację struktury asortymentowej, polityki cenowej i komunikacji marketingowej”. Kontynuowano również proces przekształcania salonów Empik według konceptu tzw. Future Store (dziewięć przekształceń w 2018 roku – red.), który charakteryzuje się nowoczesnym wystrojem oraz zastosowaniem urządzeń multimedialnych ułatwiających klientom zakupy. Warto jednocześnie podkreślić, że grupa sklepów porównywalnych (działających w 2017 roku – red.) odnotowała negatywną dynamikę, co zarząd Grupy argumentuje wejściem w życie w 2018 roku przepisów zakazujących handlu w niedziele. Jak już wspomniano, w  2018 roku Grupa zaczęła testować nowy format sklepów pod szyldem Papiernik by Empik dedykowany małym, lokalnym galeriom handlowym i małym lokalom na osiedlach mieszkaniowych. Placówki te oferują szeroki wybór artykułów szkolnych, biurowych, papierniczych oraz „produktów kreatywnych” i zabawek dla dzieci oraz najważniejsze premiery książkowe, muzyczne i filmowe. Ponadto, w 2018 roku Grupa poszerzyła swoją ofertę biletów na wydarzenia kulturalne. Rozpoczęła bezpośrednią współpracę z organizatorami imprez kulturalnych i uruchomiła portal Empik. bilety, za pośrednictwem którego sprzedaje bilety. W celu zwiększenia oferty i dotarcia do większej grupy klientów, Grupa poszerzyła swoją działalność również o spółkę Going, oferującą bilety na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe. Obecnie działalność Grupy Empik dzieli się na następujące segmenty operacyjne: Działalność Sprzedaż Detaliczna, Działalność Sprzedaż E-Commerce, Działalność Hurtowa i Wydawnicza oraz Funkcje Korporacyjne. Grupa Empik obejmuje Empik S.A. jako Jednostkę Dominującą oraz jednostki zależne zlokalizowane na terenie Polski: Empik S.A. (sieć sprzedaży detalicznej książek, prasy i multimediów), Pol Perfect Sp. z o.o. (dystrybucja prasy polskiej i międzynarodowej), Virtualo Sp. z o.o. (przygotowanie i dystrybucja treści cyfrowych do księgarni internetowych), Grupa Wydawnicza Foksal Sp. z o.o. (działalność wydawnicza), EDL Sp. z o.o. w likwidacji (spółka nieprowadząca działalności), Livro Sp. z o.o. (sprzedaż internetowa), Mole Mole Sp. z o. o. (sieć sprzedaży detalicznej książek), Platon Sp. z o. o. (dystrybutor książek), Emuzyka S.A. (dystrybutor muzyki cyfrowej), Empik Foto Sp. z o.o. (działalność fotograficzna), Empik Ventures Sp. z o.o. (doradztwo w …
Wyświetlono 25% materiału - 507 słów. Całość materiału zawiera 2031 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się