Wtorek, 24 sierpnia 2010
Raport e-commerce 2010 – cz. 2
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru281
W poprzednim numerze Biblioteki Analiz zamieściliśmy pierwszą część omówienia raportu „Internet 2k10”, którego ważnym składnikiem były treści poświęcone sprzedaży w sieci (zwłaszcza tyczące branży książkowej). Dziś część druga. Według danych, na które powołuje się opracowująca raport firma Internet Standard, w 2009 roku operowało w Polsce ok. 9000 sklepów internetowych, którymi zarządzało 7200-7700 firm (część z nich prowadzi działalność pod kilkoma różnymi adresami – choćby grupa Gloria24.pl, do której należą Taniawysylka.pl, Dobragaleria.pl czy – najlepiej nam znany – Prodoks.pl). Na liście największych sklepów księgarnie lub „również księgarnie” zajmują miejsca: trzecie (Merlin.pl), szóste (Empik. com), 12. (Kolporter E-Biznes z witryną Kolporter.pl i przychodem 3,2 mln zł w 2009 oraz 2 mln zł w 2008 roku – nie wiadomo jednak, jaka część pochodzi ze sprzedaży książek, zwłaszcza że obrót wygenerowany przez spółkę częściowo pochodzi ze sklepów Kolportera uruchamianych na witrynach innych firm jak Chip.pl, Granice.pl i Biblionetka.pl), 15. (KDC.pl), 43. (Główna Księgarnia Naukowa i jej Eksiegarnia. pl), 58. (Gandalf.pl – przypominamy, że jej przychód został znacząco niedoszacowany – 7 mln zł, zamiast 15 mln zł w 2009), 56. (Helion.pl), 70. (Wysyłkowa.pl), 75. (Lideria.pl), 80. (Inbook.pl), 86. (Dante ze sklepem Poczytaj.pl), 90. (Świat Książki) oraz 105. (SI Książki.pl i Amazonka.pl). Co interesujące, książki, które powszechnie uznawane są od lat za najlepiej sprzedające się produkty w sieci, nie znalazły się w czołówce, jeżeli chodzi o strukturę asortymentową polskich sklepów. Pierwsze miejsce należy tu do grupy „dom i ogród” (17,3 proc. – dane za kwiecień 2010 roku), następnie: „prezenty i akcesoria” (10,9), „odzież” (10,6), „zdrowie i uroda” (10), „foto, RTV, AGD” (8,7), „dziecko” (8,2), „komputer” (8,2), „sport i turystyka” (7,1), „hobby” (5,9), „motoryzacja” (5,3), „książki i multimedia” (4,9 – fatalnie…) i wreszcie „delikatesy” (2,8). Czy znaczy to, że mit został obalony? Dodajmy, że zestawienie przygotowało Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego na podstawie danych serwisu Sklepy24.pl. J Jak płacimy Jak podają autorzy raportu, w 2009 roku Polacy wykonali prawie 3,4 mln internetowych transakcji kartami płatniczymi o łącznej wartości 691 mln zł. „To nadal tylko niecały 1 proc. wartości wszystkich transakcji kartowych przeprowadzonych w tym okresie w naszym kraju”, choć „warto zauważyć, że po słabszym 2008 roku w kolejnych kwartałach 2009 zarówno liczba, jak i wartość transakcji dokonywanych kartami płatniczymi w sieci wyraźnie rosła”. Jak twierdzą przedstawiciele największych firm z tej branży, handel on-line i opłaty za usługi internetowe to tylko niewielki wycinek tortu, który ich interesuje. „Ten wycinek ma na razie jednak …
Wyświetlono 25% materiału - 393 słów. Całość materiału zawiera 1572 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się