Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Kurs public relations (część 1)
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru169
Z tym numerem Biblioteki Analiz inicjujemy cykl artykułów, które złożą się na skierowany do wszystkich uczestników rynku wydawniczego kurs działań Public Relations. Z racji na specyfikę prowadzonej działalności naturalne, że jego głównymi odbiorcami będą pracownicy działów marketingu wydawnictw. Jednakże – i księgarze, i hurtownicy, a nawet organizatorzy targów znajdą w nim coś dla siebie. Cykl planujemy na 24 odcinki, co przy dwutygodniowym cyklu ukazywania się pisma pozwoli zamknąć go mniej więcej za rok (bywa, że w miesiącu ukazują się trzy numery Biblioteki Analiz), tuż przed kolejną edycją Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie. Wtedy też nakładem naszego wydawnictwa ukaże się książkowy poradnik, którego część stanowić będą poszczególne odcinki kursu. W kolejnych częściach poruszymy takie zagadnienia jak „PR wewnątrz firmy czy zlecane na zewnątrz?”, „Jak wewnątrz firmy zorganizować komórkę PR?”, „Jak często informować media, o czym, jak i kogo?”, „Jak napisać komunikat prasowy?”, „Jak zorganizować konferencję prasową?”, „Strona internetowa firmy narzędziem PR” oraz „PR w sytuacjach kryzysowych”. Ponieważ chcemy, aby nasz kurs jak najbardziej odpowiadał Państwa potrzebom i oczekiwaniom, prosimy o przesyłanie nam swoich uwag i spostrzeżeń. Ze wszystkich skwapliwie skorzystamy. Na Państwa listy czekamy pod adresem kuba@rynek-ksiazki.pl). Życzymy miłej i pożytecznej lektury, REDAKCJA Ilekroć zastanawiam się, czymże są owe (już nie takie tajemnicze) public relations, na myśl przychodzi mi pewien dowcip, w którym do chomika z pytaniem zwraca się szczur: – Powiedz mi, stary, jak to jest? Dlaczego ciebie wszyscy lubią? Biorą na ręce, przytulają, całują… A mnie nie cierpią i wszelkimi sposobami starają się otruć? Czym my się tak naprawdę różnimy? – Niczym – odpowiada chomik. – Ja po prostu mam lepsze PR. Chcąc zatem podać definicję PR, bazując na opowiedzianym dowcipie, należałoby stwierdzić, że są nimi wszystkie działania, które w oczach otoczenia czynią nas takimi, jakimi chcielibyśmy być lub jak byśmy chcieli być przez otoczenie postrzegani. Mówiąc nieco cynicznie, public relations to umiejętność zmieniania skórek – z tych szczurzych, które w pewnych sytuacjach przysparzają nam nieprzyjaciół, na te chomicze, dzięki którym możemy się …
Wyświetlono 25% materiału - 324 słów. Całość materiału zawiera 1298 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się