Sobota, 27 marca 2021
SPADEK PRZYCHODÓW O 48 PROC.
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 543 (6/2021)
„Rok 2020 był bardzo intensywnym pod kątem działalności operacyjnej, w całej Grupie udało się zrewidować koszty oraz dokonać niezbędnych optymalizacji, szczególnie w obszarze kosztów powierzchni biurowej oraz magazynowej, co przełoży się na poprawę wyniku finansowego Grupy w najbliższych latach” – czytamy w skonsolidowanym raporcie rocznym. Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów w 2020 roku wyniosły 33,76 mln zł, podczas gdy za 2019 rok odnotowano wynik 65,19 mln zł. Gdy inne podmioty działające na rynku e-commerce rosły, Merlin Group odnotował spadek o 48 proc.! Grupa zanotowała stratę w wysokości 11 mln zł (rok wcześniej 33 mln zł). Spółka boryka się z  problemami i ciągłymi zmianami. Restrukturyzacji spółki w 2019 roku podjęły się Anna Prymakowska, prezes zarządu, i Agnieszka Wójcik, członkini zarządu. W 2020 roku nastąpiła wymiana w zarządzie Merlin Group. Obecnie prezesem zarządu jest Przemysław Żbikowski, do zarządu wszedł także Marek Belniak. Zarząd spółki w 2020 roku pozyskał inwestora strategicznego, „który umożliwi zapewnienie dalszego rozwoju Grupy oraz stabilizację”. Inwestor – WNG Limited (spółka zarejestrowana na Cyprze) – nabył w grudniu 40,34 proc. akcji. Z WNG Limited powiązany jest Marek Belniak, obecnie członek zarządu Merlin Group. Jak informował „Puls Biznesu”*, to przedsiębiorca prowadzący od połowy lat dziewięćdziesiątych hurtownię artykułów dla majsterkowiczów i sprzętu AGD pod szyldem Bass, sprzedającą teraz głównie przez internet. Związany jest też ze spółką WaveNet, która buduje infrastrukturę telekomunikacyjną dla operatorów mobilnych. Jak zapowiadał na jesieni, może …
Wyświetlono 25% materiału - 217 słów. Całość materiału zawiera 868 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się