Poniedziałek, 25 stycznia 2010
Wspólny projekt wydawców i Muratora Expo
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru266
15 stycznia w siedzibie firmy Murator Expo odbyło się spotkanie poświęcone projektowi powołania spółki Targi Książki Sp. z o.o. Jej udziałowcami miałyby zostać wydawnictwa książkowe oraz firmy dystrybucyjne, jak określono w ofercie: „kluczowi wystawcy targów książki w Polsce”, którym przypadłoby 60 proc. udziałów, oraz Murator Expo (40 proc.). Celem spółki miałaby być organizacja imprezy wystawienniczej Warszawskie Targi Książki, zaś organizatorem wykonawczym Murator Expo. Jak czytamy w komunikacie: „impulsem dla projektu była tocząca się od lat środowiskowa dyskusja nad celowością zainicjowania współpracy rynku wydawniczego z branżą targową, co w Europie jest od dawna przyjętą normą. Ale także przekonanie o konieczności zapewnienia wydawcom realnego wpływu na programowy kształt imprez targowych”. W spotkaniu inicjującym prace nad powołaniem nowego targowego podmiotu uczestniczyło 29 firm z branży wydawniczej. Jak wynika z komunikatu Muratora Expo z 21 stycznia, w grupie popierającej projekt znalazły się: ABE Marketing, Bellona, Drukarnia Naukowo-Techniczna Oddział PAP, Firma Księgarska Jacek Olesiejuk, Jeden Świat, Książka i Wiedza, L&L, Langenscheidt Polska, Oficyna Edytorska „Ezop”, Państwowy Instytut Wydawniczy, Platon, Prószyński Media, Studio Emka, Universitas, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Bosz, Wydawnictwo Format, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Media Rodzina, Wydawnictwo Naukowe PWN, Stentor, Wydawnictwo Salezjańskie, Sic!, Sonia Draga, Zysk i S-ka. Jak przekonuje Murator Expo, nie oznacza to, że wszystkie te firmy staną się udziałowcami spółki. Niektóre z nich ze względów formalnych nie mogą do niej przystąpić. Są też takie jak np. Stentor, które poparły ideę, ale w związku z funkcją pełnioną przez właściciela spółki w Polskiej Izbie Książki uznały, że w chwili obecnej nie powinny tego robić. Nadal jednak napływają kolejne zgłoszenia firm i deklaracje poparcia dla tej inicjatywy – w czwartek, 21 stycznia poparły ją również: Oficyna Wydawnicza „Rytm”, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Wydawnictwo Literackie, Noir sur Blanc i Publicat. Drugie spotkanie ma się odbyć 28 stycznia. W przypadku pozytywnej decyzji obecnych firm z …
Wyświetlono 25% materiału - 298 słów. Całość materiału zawiera 1192 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się