Czwartek, 15 lutego 2007
O książkach audio bez uprzedzeń
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru188
Audiobooki, czyli książki do słuchania, od dawna robią furorę w Europie. Płyty lub kasety z powieściami czy opowiadaniami budzą coraz większe zainteresowanie również polskich czytelników czy, jakby teraz należało mówić, słuchalników. Ludzie coraz chętniej więc sięgają po płyty, na których książki recytuje im ulubiony aktor lub nawet autor książki. Audiobooki trafiają już do sprzedaży w księgarniach i kioskach, są także sprzedawane wraz z gazetami. W lutym „słuchowiska” w pojemnym formacie mp3 wprowadza „Gazeta Wyborcza”. Będzie to kolekcja „Mistrzowie słowa”, seria 21 książek o wybitnych polskich aktorkach i aktorach. Do każdego tomu dołączona zostanie audio książka ze znanym dziełem literackim literatury polskiej i światowej. Wiadomo w czyim wykonaniu. Wydawcą płyt jest Bellona. Adaptacje utworów pochodzą z archiwum Polskiego Radia. Moda na książki audio narodziła się w USA. Utwory na płytach kompaktowych i kasetach magnetofonowych sprzedają się tam w setkach tysięcy egzemplarzy już od dziesięcioleci. Z opóźnieniem w każdym razie moda ta dotarła do Europy. Obecnie w krajach o tradycyjnie największych rynkach, Anglii i Niemiec, obroty wydawców audiobooków rosną o kilkadziesiąt procent rocznie. U naszego zachodniego sąsiada aż 1,7 mln osób kupiło wszystkie części „Harry’ego Pottera” na kompaktach i kasetach. Jeszcze kilka lata temu entuzjaści e-booków zapowiadali stopniowe zastępowanie książek papierowych cyfrowymi, tzn. plikami tekstowymi czytanymi na ekranie monitora lub na specjalnym czytniku. Dziś możemy powiedzieć, że nic takiego nie nastąpiło. Nowinki te nie upowszechniły się. Świat literacki przeżywa dziś inną rewolucję – …
Wyświetlono 25% materiału - 231 słów. Całość materiału zawiera 926 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się