Wtorek, 11 lipca 2023
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 597 (13/2023)
17 czerwca w wieku 76 lat zmarł Andrzej Nagraba, wieloletni dyrektor handlowy wydawnictwa Wiedza Powszechna. Miałem to szczęście znać go i od czasu do czasu towarzyszyć w trudnej, a niekiedy zabawnej, transformacji państwowego molocha w podmiot, który odnajduje swoje miejsce w nowej, wolnej Polsce. Kulturalny, powściągliwy i pomimo podchodzenia do człowieka z przysłowiowym sercem na dłoni zachowujący w relacjach zdrowy dystans. Dlatego też, choć w jego gabinecie przy ul. Jasnej wiele godzin na temat rynku książki przegadaliśmy, do końca pozostaliśmy w dość formalnych relacjach, co nie przeszkadzało mu pieszczotliwie (po mentorsku, ale nigdy protekcjonalnie) zwracać się do mnie „Panie Kubusiu”. Traktował mnie chyba z sympatią, starając się zarazem tłumaczyć zawiłości dynamicznie przeobrażającej się sytuacji na rynku książki. W duchu nazywałem go kiermaszowcem-imprezowiczem, jako że Pan Andrzej zdradzał wielką słabość do uczestnictwa we wszelakich przedsięwzięciach targowych, w trakcie których można było wyjść z książką do ludu, a wieczorem oddać się przyjemnościom towarzyskim w gronie zaprzyjaźnionych edytorów. Na jedno i drugie nie szczędził zaangażowania oraz środków, w czym kroku dzielnie dotrzymywała mu stała grupa pracowników innych post peerelowskich oficyn jak Wydawnictwo Naukowe PWN, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne czy Arkady. Weteranom branżowym, których moje obecne młode szefostwo z lubością określa mianem nestorów, wiele powinny powiedzieć takie nazwiska jak świętej pamięci Małgosia Osojca (PWN), Tadeusz Deptuła …
Wyświetlono 25% materiału - 220 słów. Całość materiału zawiera 881 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się