środa, 2 marca 2022
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 564 (4/2022)
Odnosząc się do wypowiedzi pana prof. Krzysztofa Koehlera, wicedyrektora Instytutu Książki, w audycji „Wybieram Dwójkę” prowadzonej przez Jakuba Kuklę wyemitowanej 15 lutego (https://bit.ly/audycjaPR24) chciałabym przedstawić najważniejsze problemy polskich księgarń i ich źródła, które w programie nie wybrzmiały, a powinny. Takie wypowiedzi, pokazujące nieznajomość realiów polskiego rynku książki (lub niechęć do ich objaśnienia w audycji) i umiejscowienia w nich niezależnych księgarń nie służą księgarniom. Widać w nich, że Pan Dyrektor nie ma kontaktu z polskimi księgarkami i księgarzami, ma dane z Ogólnopolskiej Bazy Księgarń, ma kontakty z samorządami, ale naszych codziennych problemów nie zna. Księgarnie w Polsce znikają, a te, które funkcjonują, mają się źle nie z powodu zakupów książek w internecie czy braku zainteresowania samorządów. Najważniejszym problemem wyniszczającym polskie księgarnie są trwające już od wielu lat wojny cenowe zapoczątkowane i bezwzględnie prowadzone przez dużych graczy, którzy mogą sobie pozwolić na obniżki cen do poziomu uniemożliwiającego funkcjonowanie księgarń stacjonarnych. Tak, książki sprzedają się w większości przez internet, ale nie dlatego, że czytelnik preferuje taki sposób zakupu. Czynnikiem decydującym jest cena. Jednym wygodniej jest kupić w internecie, a inni wolą stacjonarnie. Gdyby cena książki była taka jak cena czasopisma, jednakowa w każdym punkcie sprzedaży, to klienci kupowaliby książki, kierując się najrozmaitszymi swoimi preferencjami, ale nie ceną. …
Wyświetlono 25% materiału - 204 słów. Całość materiału zawiera 818 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się