Poniedziałek, 16 listopada 2009
Raport „E-commerce 2009” – cz. 2
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru260
W poprzednim numerze zamieściliśmy pierwszą część omówienia niezwykle interesującego raportu Internet Standard poświęconego handlowi elektronicznemu w Polsce. Poniżej kontynuacja tego tematu. Trzecie część raportu poświęcona została działaniom marketingowym właścicieli działających w naszym kraju przedsięwzięć e-commerce. Otóż dla wszystkich sklepów internetowych biorących udział w badaniu IS (ponad 7000) średni budżet marketingowy w 2008 roku wyniósł ok. 34 tys. zł. Nie ma się jednak czym podniecać, gdyż mniej więcej połowa ankietowanych wydała na ten cel mniej niż 5000 zł, przy czym nie jest powiedziane, jaka część nie wysupłała ze swej kieszeni ani złotówki (szkoda, że w ankietach zabrakło i takiej odpowiedzi). Tak więc budżety marketingowe cechujące polski e-commerce zdają się więcej niż mizerne. Czytamy w raporcie”: „Istotne różnice w wielkości budżetu marketingowego obserwujemy, dzieląc badane sklepy według wysokości ubiegłorocznych przychodów. U sprzedawców o obrocie niższym niż 100 tys. zł średni budżet wyniósł w 2008 roku ok. 5500 zł. W grupie sklepów o przychodach rzędu 100 tys. zł – 1 mln zł ta kwota wzrasta już do niecałych 30 tys. zł, natomiast sklepy, które w 2008 roku sprzedały towary o wartości przekraczającej 1 mln zł, wydały na marketing średnio 126 tys. zł”. Pozycjonowanie przede wszystkim Jeszcze ciekawsze wnioski przyniosło pytanie dotyczące form działań marketingowych. Króluje pozycjonowanie sklepów w wyszukiwarkach (80 proc.!), za którym znalazły się: obecność w porównywarkach cen (67,5 proc.), promocja sprzedaży (61,4 proc.), obecność w pasażach handlowych i katalogach (59,7 proc.), płatne linki w wyszukiwarkach internetowych (54,8 proc.), reklama poza Internetem (46,2 proc.), e-mailing (38,6 proc.), reklama wizualna (36,7 proc.), programy lojalnościowe (24 proc.), PR (23,2 proc.), programy partnerskie (19,6 proc.), marketing szeptany i wirusowy (18,8 proc.), inne (2,4 proc.). Żadnych działań nie podejmowało 3,2 proc. sklepów. Za najskuteczniejsze z praktyk uznano natomiast pozycjonowanie sklepów w wyszukiwarkach (51,1 proc.), dalej – obecność w porównywarkach cen (37,4 proc.), płatne linki w wyszukiwarkach (22,5 proc.), obecność w pasażach i katalogach (18,8 proc.), promocja sprzedaży (16,6 proc.), e-mailing (13,9 proc.), reklama poza Internetem (10 proc.), marketing szeptany i wirusowy (9,8 proc.), PR (7,3 proc.), programy lojalnościowe (6,8 proc.), programy partnerskie (5,4 proc.), reklama wizualna (4,6 proc.) oraz inne (3,7 proc.). Nadmieńmy, że ową skuteczność badano, „dzieląc liczbę sklepów, które uznały daną formę promocji za skuteczną, przez liczbę wszystkich sklepów, które korzystały z niej w 2008 roku”. I znów, niestety, podobnie jak …
Wyświetlono 25% materiału - 377 słów. Całość materiału zawiera 1508 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się
escort bayan trabzon escort bayan yalova escort bayan edirne escort bayan manisa bursa görükle escort