Wtorek, 23 maja 2023
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 594 (10/2023)
Targi Vivelo pokazały przede wszystkim, że światy nowych mediów i książek wcale nie muszą być od siebie tak odległe. Bo i nowe media – jakkolwiek byśmy ich nie definiowali – na tyle już weszły w naszą codzienność, że przestały być… nowe. Po prostu są. Jako branżowi weterani obserwujemy je z nieufnością, niezrozumieniem, niekiedy z oburzeniem. Jak wtedy, gdy książkowe influencerki w wieku lat dwudziestu kilku (a bywa że i młodsze) z egzaltacją zachwycają się w swoich soszjalach nowymi książkami swych idolek. Kręcimy nosem, że polszczyzna wpisów nie taka, że ocena utworu pobieżna, że miny strojone do kamery idiotyczne… I że w tym wszystkim zamiast treści jest… No właśnie – co? Obrazek? Nachalnie eksponowane ja? Emocje? Myślę, że wszystko naraz. Bo taki jest (chyba) świat mediów społecznościowych pokolenia Z. Dla dziadersów pozostaje stary poczciwy Facebook, gdzie wciąż nie brakuje sążnistych wpisów na kilkaset, a bywa że i więcej znaków, czytanych przez równie dziaderską publikę, która ma na to czas, nerwy i ochotę. Bo przywykła do czytania prasy, toczonych niegdyś na jej łamach żarliwych polemik, które dziś zastąpiły komentarze do postów – na rzeczonym Facebooku (i tylko tam) podobnie zadręczającej długości. I już tylko my mamy na to czas. My, stare dziady (i baby też). Skąpo odziane, choć mocno umalowane dziewczęta siadają na wygodnej kanapie na tle wielkiego zielonego neonu, gdzie w znanym z mediów dymku po oczach wali napis „must read”. Robią sobie selfie z trzymanym dumnie w rękach kolejnym tomem „Rodziny Monet”, bestsellerowej sagi dla młodzieży Weroniki Anny Marczak. Dziubek, serduszko, pstryk, oznaczenie autorki i… wrzutka na profil. Za chwilę staną na obrotowej platformie, gdzie w świetle kolorowych …
Wyświetlono 25% materiału - 268 słów. Całość materiału zawiera 1073 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się