Piątek, 15 marca 2019
ROZMOWA Z MARTĄ PIEKARCZYK, DYREKTORKĄ WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA DZIAŁALNOŚCIĄ HANDLOWĄ POCZTY POLSKIEJ
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 493 (4/2019)
Jak duża jest pod względem wartościowym i liczbowym oferta książek w urzędach pocztowych? Czy książki są dostępne we wszystkich punktach? Książki są dostępne w większości placówek pocztowych własnych, ofertę dostosowujemy do potrzeb naszych klientów. Szczególnie dbamy o pozycje dla dzieci. Oprócz literatury dziecięcej sprzedajemy kolorowanki oraz pozycje edukacyjne. Dbamy też o różnorodność tematyczną książek dla dorosłych. Są wśród nich dzieła patriotyczne, historyczne czy religijne oraz różnego rodzaju poradniki. Nasze książki kulinarne świetnie się sprzedają, kilka z nich jest już bestsellerami. Promujemy też beletrystykę. Praktycznie każdy nasz klient znajdzie w naszej ofercie coś dla siebie. Zamówienia są prowadzone centralnie czy poszczególne punkty zamawiają samodzielnie? W przypadku wprowadzania do sprzedaży bestsellerów oraz nowości wydawniczych narzucamy sposób ekspozycji placówkom centralnie – szczególnie placówkom dysponującym ekspozytorami do książek. Ich naczelnicy nie analizują rynku wydawniczego i wspieramy ich wiedzą w tym zakresie. Wprowadziliśmy jednolitą wizualizację stojaków z książkami, przypisując w konkretne miejsce dane tytuły. Czy istnieje możliwość regionalnego wyboru oferty? Jest taka możliwość. Mamy ofertę standaryzowaną, ale niektóre pozycje książkowe faktycznie sprzedają się szczególnie dobrze w jakimś regionie, bo np. są dedykowane czytelnikom z jakiegoś rynku lokalnego. Czy takie dodatkowe tytuły zamawiane są odrębnie u innych dostawców? Cały asortyment książek zamawiamy centralnie. Mamy umowę centralną. Kto dostarcza książki do sprzedaży? Książki dla dorosłych dostarcza nam Garmond Press z Krakowa, a na książki dziecięce mamy umowy bezpośrednio z wydawcami. Jak liczna jest ta grupa dostawców? Trudno powiedzieć, bo mamy i stałe umowy, i pracujemy „in-outowo”. Jak przygotowujemy akcje okolicznościowe, to zaproszenia do złożenia ofert wysyłamy do wielu wydawców. Otrzymane oferty analizujemy, patrzymy na ich atrakcyjność i na wiele innych elementów przed podjęciem decyzji o współpracy. W literaturę religijną zaopatruje Pocztę Polskę także wielu dostawców? Tak. Ile osób zajmuje się segmentem książek w Poczcie? Trudno określić, bo niektóre zadania wykonywane są na każdym szczeblu naszej struktury. Poza komórką centralną są też komórki w regionach. Do tego mamy dziewięć centrów logistycznych, czyli dziewięć magazynów, skąd np. dystrybuowane są książki dziecięce. Z magazynów trafiają wprost do placówek pocztowych. Natomiast Garmond Press przygotowuje pakiety, które są dystrybuowane bezpośrednio do placówek. Czy Garmond Press proponuje państwu …
Wyświetlono 25% materiału - 321 słów. Całość materiału zawiera 1286 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się