Poniedziałek, 24 września 2012
PR-owcy przed dylematem
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru336
Zmiany na rynku mediów, technologii i komunikacji nie mogły nie dotknąć i tej branży. W ciągu kilku lat do dyspozycji PR-owców oddane zostały narzędzia, które nagle poszerzyły możliwości promocji i kreowania wizerunku. Można wręcz powiedzieć, że rozwijająca się jak szalona elektronika nie zezwala tutaj choćby na minimum bierności – bezustannie musimy śledzić i analizować aktywność adresatów naszych działań. Z czego korzystają, by komunikować się z bliźnimi, jak to robią, kiedy, jakich do tego używają urządzeń, jakim posługują się językiem… PR-owiec, który nie jest na bieżąco z życiem swoich odbiorców, to marny PR-owiec. Końcówki w sieci Obowiązujące przez stosunkowo długi czas status quo, że mamy media tradycyjne (prasa, radio, TV) i elektroniczne (Sieć) uległo totalnej degradacji. Nie dość, że pojawiła się rozległa niczym ocean sfera najrozmaitszych stron internetowych, swoje miejsce w niej całkiem udanie zajęły media – korzystając zarówno z treści, które niezależnie od tych procesów przygotowują (oraz archiwalnych, do których mają prawa!), jak i darmowych możliwości autopromocji. W jednej chwili wszystko uległo swoistemu przemieszaniu – radia można słuchać on-line (a nawet można je oglądać, jak m.in. Salon Polityczny Trójki), teksty, które normalnie pojawiłyby się w druku, trafiają jedynie do Sieci (kontrowersyjny – czy na pewno? – ruch Agory sprzed kilku miesięcy, kiedy zdecydowała publikować w „Gazecie” jedynie dłuższe formy), zaś stacja telewizyjna, nim sama zdoła przygotować materiał, posiłkuje się tym, co jej dziennikarze przeczytają na monitorach swoich laptopów… Dzisiejsze kampanie promocyjne nie mogą zatem obejmować jedynie pierwotnych kanałów, w jakich funkcjonowały media, ale również ich „końcówki” internetowe. Serwis TVN24.pl może być atrakcyjny nie mniej (a niekiedy – gdy chodzi o czas – znacznie bardziej) niż jego administrator, czyli sama stacja. Coraz mniej także osób ze środowiska zajmującego się promocją książek zabiega o umieszczanie ich recenzji w tradycyjnej prasie. Wysiłki dążące do tego, by dziennikarz popularnego tygodnika opinii za wszelką cenę zainteresował się naszą powieścią, nie są warte być może zachodu, skoro dyskusja wokół książki rozpali szerokie grono czytelników serwisu internetowego tegoż periodyku. Misiek zamiast Krzyśka W swojej pierwszej książce na temat przemian w obrębie …
Wyświetlono 25% materiału - 334 słów. Całość materiału zawiera 1337 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się