Poniedziałek, 9 lutego 2009
Niemiecki rynek książki w 2008 roku
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru240
Znana także w Polsce Grupa GfK, zatrudniająca ok. 10 tys. pracowników w stu krajach, na zlecenie Związku Księgarstwa Niemieckiego (Börsenverein des Deutschen Buchhandels) od lat prowadzi regularne badania rynku książki. Na obszarze niemieckojęzycznym realizuje je firma-córka, Media Control GfK International. Na terenie Austrii, Niemiec i Szwajcarii rejestrację comiesięcznych danych o sprzedaży książek prowadzi aktualnie 1500 księgarni. System rejestracji sprzedaży kasowej jest dostarczany sprzedawcom wyłonionym na podstawie próby losowej i obejmuje transakcje między pierwszym a ostatnim dniem każdego miesiąca. Wyniki monitoringu publikowane są na stronach internetowych ZKN w postaci raportu „Branchen- Monitor BUCH”. W pierwszych dniach stycznia już było wiadomo, że obrót gotówkowy w księgarniach na terenie trzech krajów w 2008 roku w porównaniu do roku 2007 wyglądał następująco: – Austria – spadek o 2,4 proc. – Niemcy – spadek o 1,0 proc. – Szwajcaria – wzrost o 0,6 proc. Uzyskane dane wskazały, że na całym obszarze niemieckojęzycznym wystąpił spadek sprzedaży książek w księgarniach o jeden procent. Jeśliby kontynuować prezentację danych o sprzedaży tylko w księgarniach i ograniczyć się przy tym wyłącznie do terenu Niemiec, to szczegółowe dane rok do roku (2008/2007) w podziale na trzy główne grupy edytorskie przedstawiają się tak: – nieznaczny wzrost w 2008 roku (o 0,7 proc.) nastąpił w sprzedaży książek w miękkiej oprawie – sprzedaż audiobooków utrzymała się na poziomie roku 2007 – sprzedaż książek w twardych oprawach zmalała o 1,7 proc. Z ogólnej masy książek w niemieckich księgarniach korzystną sprzedaż w porównaniu z 2007 rokiem miały tylko dwie grupy tematyczne i rodzajowe: – literatura piękna dla dorosłych – wzrost o 7,2 proc. – literatura faktu (wspomnienia, biografie, pamiętniki, reportaż społeczny) – wzrost o 6,7 proc. Sprzedaż pozostałej tematyki miała tendencję spadkową, a wyglądało to tak: – książki dla dzieci i młodzieży – spadek o 3,9 proc. – nauki humanistyczne, sztuka, muzyka – spadek o 5,3 proc. – poradniki – spadek o 6,6 proc. – nauki przyrodnicze, medycyna, technika, informatyka – spadek o 7,8 proc. – nauki społeczne, …
Wyświetlono 25% materiału - 322 słów. Całość materiału zawiera 1290 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się