Sobota, 10 kwietnia 2021
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 544 (7/2021)
W 2019 roku o 3,6 proc. wzrosła liczba podmiotów zaliczanych do przemysłów kultury i kreatywnych w porównaniu z 2018 roku – wynika z danych GUS. Odnotowano 121,5 tys. przedsiębiorstw, a najliczniej reprezentowaną dziedziną kultury w 2019 roku były „Sztuki wizualne” (28,7 tys. podmiotów), a w dalszej kolejności „Reklama” (26,7 tys.), „Sztuki audiowizualne i multimedia” (20,4 tys.) oraz „Książki i prasa” (19,9 tys.). Przeważającą większość podmiotów (99 proc.) stanowiły mikroprzedsiębiorstwa, skupiające 72,7 proc. pracujących w obszarze przemysłów kultury i kreatywnych. Według stanu na koniec 2019 roku, w przedsiębiorstwach zaliczanych do przemysłów kultury i kreatywnych pracowało 237,7 tys. osób (o 3,8 tys. osób mniej niż w 2018 r.), co stanowiło 2,4 proc. ogólnej liczby pracujących w przedsiębiorstwach niefinansowych. W przedsiębiorstwach należących do przemysłów kultury i kreatywnych, niezależnie od klasy wielkości, przeciętne wynagrodzenie brutto było wyższe niż w przypadku przedsiębiorstw niefinansowych ogółem. W 2019 roku miesięczne wynagrodzenie brutto na 1 zatrudnionego w przedsiębiorstwach niefinansowych ogółem wyniosło 5.168 zł, natomiast w przemysłach kultury i kreatywnych 6.458 zł (o 429 zł więcej niż rok wcześniej). W 2019 roku podmioty zaliczane do przemysłów kultury i kreatywnych osiągnęły przychody ogółem w wysokości 86,6 mld zł, przy kosztach ogółem wynoszących 73,4 mld zł (w porównaniu z wynikami za 2018 roku zaobserwowano wzrost przychodów ogółem o 3,2 mld zł i spadek kosztów ogółem o 1,2 mld zł). W 2019 roku przedsiębiorstwa z grupy przemysłów kultury i kreatywnych wytworzyły wartość dodaną …
Wyświetlono 25% materiału - 179 słów. Całość materiału zawiera 717 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się