Czwartek, 3 listopada 2011
Frekwencja wysoka, problemy pozostały
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru312
V Targi Książki Akademickiej i Naukowej Academia zakończyły się, jak już oceniono, sukcesem. Może to zaskakiwać, gdyż sytuacja wydawców uczelnianych i innych edytorów prac naukowych wcale nie jest łatwa, ale okazuje się, że ta grupa uczestników rynku jest aktywna i – co ważniejsze – ambitna. Tydzień wcześniej odbyły się Poznańskie Dni Książki Naukowej, na których również dość licznie pojawili się wydawcy, a na początku listopada, a więc w odstępie mniej niż miesiąca, to samo środowisko spotka się jeszcze raz – podczas Salonu Wydawców Akademickich w ramach Targów Książki w Krakowie. Duży wkład i impuls do takiej aktywności daje szeroko na tych łamach opisywana działalność Stowarzyszenia Wydawców Szkół Wyższych, które jest organizatorem lub patronuje wszystkim tym wydarzeniom targowym. Stowarzyszenie również inspiruje dyskusje, które przy takiej okazji się odbywają, ustanawia konkursy na najlepsze książki akademickie, funduje puchary, ale również konsekwentnie dąży do rozwiązywania problemów i podniesienia prestiżu tej grupy edytorów. Jednym z najważniejszych celów wydawców uczelnianych jest potwierdzenie znaczącej pozycji w strukturach uczelnianych. Jak przedstawiciele resortu nauki i szkół wyższych wyraźnie podkreślali podczas spotkania z wydawcami na targach Academia, uczelnie wyższe mają wielką samodzielność w kształtowaniu swojej struktury i dlatego też pozycja wydawnictw na uczelniach jest bardzo zróżnicowana. W nielicznych przypadkach oficyny akademickie zostały wydzielone z tych struktur i zorganizowane w formie spółek prawa handlowego, natomiast zdecydowana większość z nich pozbawiona jest samodzielności i ulokowana w różnych miejscach schematów organizacyjnych, podlegając przy tym czasem prorektorom do spraw nauki, a czasem kanclerzom, czy nawet kwestorom, czyli elegancko tytułowanym w duchu tradycji akademickiej głównym księgowym. Bardziej szczegółowe zbadanie tego stanu i zaprezentowanie rzeczywistego obrazu książki akademickiej postulowano także podczas spotkań wydawców z …
Wyświetlono 25% materiału - 268 słów. Całość materiału zawiera 1072 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się