Wtorek, 15 kwietnia 2014
Jak nie zostać spamerem?
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru379
Nic tak nie wzbudza naszej niechęci, jak otrzymywanie nieinteresujących treści w skrzynce pocztowej. Zwłaszcza, jeśli jest to skrzynka do której zagląda się często. Dla wielu z nas e-mail jest bardziej osobisty niż list tradycyjny czy nawet telefon. Ani otrzymywanie niechcianych ulotek czy wiadomości sms nie wzbudza takiej irytacji, czasami wręcz agresji, jak otrzymywanie „głupiej (Stupid), bezcelowej (Pointless), wkurzającej (Annoying), wiadomości (Message)”, czyli SPAMu.Powyższe rozwinięcie skrótu to tylko jeden z przykładów. Kreatywni Amerykanie mają jeszcze wiele innych pomysłów na określenie tego procederu. W branży krąży legenda, że „pomysłodawcą” SPAMu był twórca skeczu Monty Pythona, sfilmowanego w latach 70-tych. Film ukazuje gości restauracji, którzy chcąc zamówić coś do zjedzenia orientują się, iż w każdym serwowanym daniu jest dodatek spam’u (Spam to nazwa konserwowej mielonki wieprzowej produkowanej przez amerykańską firmę Hormel Foods). Niezależnie od tego, czy oferta dotyczy dania obiadowego, czy deseru, wszędzie „pachnie spamem”. Zamówienie czegoś bez mielonki (Spamu) okazuje się niemożliwe. Na domiar złego słysząc słowo SPAM grupa wikingów ucztujących w tejże restauracji zaczyna śpiewać „SPAM, SPAM, SPAM, SPAM, kochany SPAM, cudowny SPAM”, zagłuszając tym samym normalną rozmowę gości restauracji. Z tej oto historii Internauci przejęli słowo „spam” i zaczęli nim określać niechciane reklamy zakłócające komunikację w internecie. O ile skecz Monty Pythona (który na kanale You Tube doczekał się blisko 6 mln odsłon) jest śmieszny, że boki można zrywać, to prawdziwy SPAM wcale zabawny nie jest. Zwłaszcza, jeśli uświadomimy sobie, że za czyn spamowania grożą nam sankcje cywilnoprawne i karne. SPAM to krótko mówiąc niezamówiona informacja handlowa skierowana do oznaczonego odbiorcy, wysyłana za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Podstawowym aktem prawnym regulującym tę problematykę jest ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną uchwalona …
Wyświetlono 25% materiału - 271 słów. Całość materiału zawiera 1086 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się