Wtorek, 12 października 2021
RAPORT „E-COMMERCE W POLSCE 2021”
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 555 (18/2021)
Najnowszy raport „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” prezentuje przekrojowe informacje na temat zwyczajów zakupowych Polaków w sieci. Jak wynika z badania, kupujący online stanowią już 77 proc. wszystkich badanych internautów, to wzrost o 4 pp. w stosunku do ub. roku. Dominują wśród nich kobiety, osoby powyżej 35. roku życia, z wyższym wykształceniem i mieszkańcy największych miast. Wśród najpopularniejszych kategorii produktów kupowanych w internecie wymieniane są także książki. Co warte podkreślenia, badanie zrealizowano na przełomie maja i czerwca 2021 roku na grupie 1769 internautów w wieku 15 i więcej lat, więc zmiany nawyków, które zaszły w tym okresie, znalazły odzwierciedlenie w wynikach raportu. „Kolejny rok wzrostu odsetka kupujących może wiązać się z pandemią Covid-19 i towarzyszącymi jej ograniczeniami w  handlu tradycyjnym. Zapytaliśmy respondentów, czy w związku z wprowadzonym lockdownem zmienili swoje zachowania konsumenckie. Okazało się, że 30 proc. e-konsumentów kupuje w sieci więcej produktów, a 33 proc. robi zakupy przez internet częściej. Dla 13 proc. badanych online stał się kanałem pierwszego wyboru przy poszukiwaniu różnych produktów” – tak podsumowuje trendy Gemius. Ankietowani jako powód przeniesienia części zakupów do internetu podawali przede wszystkim całodobową nieograniczoną dostępność sklepów internetowych, wygodę, rozumianą jako brak konieczności jechania do sklepu oraz nieograniczony czas na wybór poszukiwanego produktu. 3/4 (75 proc.) badanych w grupie kupujących deklaruje robienie zakupów online na polskich stronach internetowych, zaś zakupy w serwisach zagranicznych robi ponad 3 na 10 internautów (32 proc.). Wśród ogółu e-konsumentów zarówno na polskich, jak i zagranicznych stronach internetowych można zauważyć przewagę osób najmłodszych, z wyższym wykształceniem, z dochodem w gospodarstwie domowym powyżej 6000 zł oraz mieszkańców największych miast. 23 proc. internautów nie chce korzystać z zakupów online. Jako powód podali chęć obejrzenia produktu przed dokonaniem transakcji oraz z przyzwyczajenie do handlu tradycyjnego. Znajomość marek Niekwestionowanym liderem znajomości marek związanych z e-zakupami pozostaje Allegro, firma jest wymieniana spontanicznie przez 86 proc. badanych. Kolejną marką wskazywaną przez respondentów jest OLX – wymienia ją 43 proc. z nich. Aliexpress jest trzecią w kolejności marką, jeśli chodzi o znajomość e-serwisów wśród wszystkich badanych (20 proc. wskazań), a jej znajomość spada wraz z wiekiem. Swoją rozpoznawalność w stosunku do poprzedniej fali badania zbudował Amazon (obecnie 13 proc., wzrost o 5 p.p.). Empik plasuje się na 8. miejscu wszystkich wymienionych e-sklepów. W kategorii „multimedia w formie tradycyjnej (książki, płyty itp.)” niekwestionowanym liderem jest Empik (62 proc., wzrost o 1 pp. w stosunku …
Wyświetlono 25% materiału - 390 słów. Całość materiału zawiera 1561 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się