Poniedziałek, 7 kwietnia 2008
Felieton
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru218
Milion bonów rabatowych na Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich – akcja, jakiej jeszcze nie było i już… nie będzie. Radę Polskiej Izby Książki poniosła swego czasu wyobraźnia i w przypływie dobrych chęci oraz narkotycznej fascynacji „okrągłym milionem” Rada ta obwieściła projekt wydarzenia, którego charakter mógłby stać się punktem odniesienia dla innych branż gospodarczych w Polsce, a może i nie tylko. „Milion bonów rabatowych na Światowy Dzień Motoryzacji”, „Milion bonów towarowych na Światowy Dzień Walki z Nałogiem Palenia Tytoniu”, no a zwłaszcza „Milion bonów rabatowych na Światowy Dzień Walki z Nałogiem Alkoholowym”… Zważywszy na fakt, iż ani producenci samochodów, ani wytwórcy papierosów czy tanich win owocowych z autografem posła Palikota na etykietce, jakoś nie wpadli na podobnie genialne pomysły – świadczy jak najlepiej o determinacji członków Rady PIK w poszukiwaniu niestandardowych rozwiązań promocyjnych. Inna sprawa, że to nie przypadek, iż projekt tego rodzaju przedsięwzięcia mógł się zrodzić w głowach przedstawicieli naszego środowiska, a dokładniej środowiska wydawców – bo już na pewno nie hurtowników ani księgarzy. Na dobrą sprawę nikt nigdy nie oszacował, jaka jest wartość książek w rozmaity sposób rozdawanych co roku za darmo przez polskich edytorów. Egzemplarze przymusowo obowiązkowe dla kilkunastu największych książnic, książki jako forma jałmużny dla biednych wiejskich bibliotek, książki jako nagrody w rozmaitych konkursach, teleturniejach, radiowych zgadywankach, akcjach charytatywnych itp., egzemplarze tzw. recenzyjne dla redakcji, redaktorów i osób towarzyszących, książki dla Polonii i zniewolonych Białorusinów, książki jako dokumenty rozliczeniowe dotacji… Można by …
Wyświetlono 25% materiału - 236 słów. Całość materiału zawiera 944 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się