BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 241
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki). Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Czwartek, 5 marca 2009
„345 zł wydaje w ciągu roku statystyczny Polak na kulturę” – wynika z danych statystycznych GUS.
Czwartek, 5 marca 2009
12 lutego w siedzibie firmy Murator Expo odbyło się pierwsze posiedzenie Komitetu Organizacyjnego 3. Targów Książki Akademickiej i Naukowej „Academia”.
Czwartek, 5 marca 2009
„Ministerstwo Skarbu Państwa informuje, iż 19 lutego szef resortu podjął decyzję o odstąpieniu od negocjacji w sprawie sprzedaży akcji spółki OZGraf Olsztyńskie Zakłady Graficzne, wszczętych na podstawie publicznego zaproszenia do rokowań opublikowanego 4 sierpnia 2008 roku” – czytamy w komunikacie.
Czwartek, 5 marca 2009
30 stycznia zmarł Zbigniew Suchar, jeden z najwierniejszych przyjaciół książki. Był wieloletnim korespondentem PAP w Moskwie na przełomie lat 60. i 70.
Czwartek, 5 marca 2009
Drogi Andrzeju, drobne sprostowanie do rozmowy z Tobą, jaka ukazała się w poprzedniej Bibliotece Analiz. Twierdzisz, że nikt oprócz Ciebie nie pisał w mediach o wspaniałej książce „Elementarz stylu w typografii” autorstwa Roberta Bringhursta wydanej przez firmę Design Plus z Krakowa.
Czwartek, 5 marca 2009
„Firma Plastic Logic, producent nowatorskiego czytnika e-papieru Plastic Logic Reader, podpisała umowę na dostawę gazet i czasopism z firmą Zinio Systems, której wyłącznym przedstawicielem na Polskę jest NetPress Digital (Nexto.pl)."
Poniedziałek, 23 lutego 2009
Konkurs Nexto.pl i Biblioteki Analiz
W drugiej połowie lutego ruszy pierwsza edycja ogólnopolskiego konkursu na Książkę Audio Roku 2008. Konkurs jest organizowany przez Nexto.pl, największego w Polsce dystrybutora książek do słuchania w formacie MP3, oraz Bibliotekę Analiz. Będzie to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce, które odpowiada na dynamiczny wzrost popularności książek audio oraz promuje i wyróżnia najbardziej wartościowe nagrania słowa mówionego rodzimych edytorów. Akcja ma charakter non-profit. Patronują jej m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Program 2 Polskiego …
Poniedziałek, 23 lutego 2009
Kolejny świetny rok dla hurtu?
W grudniowym numerze „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI” Łukasz Gołębiewski prognozował wzrost obrotów na rynku książki w Polsce w roku 2008. Miał on wynieść 2,5-3 proc. sięgając wartości ok. 2,64 mld zł (przypomnijmy, że w rekordowym 2007 było to 2,57 mld zł). „A piszę to nie znając jeszcze wyników szczytowego, gwiazdkowego, sezonu sprzedaży”, kwitował swoje wyliczenia. Z pewną taką nieśmiałością podchodziłem wtedy do tych rewelacji. Pomny perturbacji w zaopatrzeniu Empików (nowości, które po dotarciu na półki już …
Poniedziałek, 23 lutego 2009
Rozmowa z Michałem Jeżewskim – prezesem wydawnictwa Fronda
Czuje się pan radykałem? Zaczęło się przed piętnastu laty od kwartalnika „Fronda”, założonego przez dwóch młodych intelektualistów katolickich – Grzegorza Górnego i Rafała Smoczyńskiego, którzy – faktycznie – zorientowali się, że nie ma na rynku radykalnego czasopisma, które chcieliby czytać. Dlatego postanowili zrobić je sami. Czasopisma radykalnego, ale po prawej stronie sceny politycznej? Właściwie nie interesowała ich sama polityka, raczej metapolityka i własne spojrzenie na świat. Obaj byli po dosyć świeżym nawróceniu i – jak …
Poniedziałek, 23 lutego 2009
Wkra/Medioteka – sukces i… zaufanie
W 2008 roku hurtownia Wkra osiągnęła przychód ze sprzedaży ok. 105 mln zł, co stanowi wzrost o blisko 19 proc. w porównaniu do roku 2007. Największy udział w sprzedaży miały książki (ok. 97 proc.), pozostały asortyment – głównie artykuły papiernicze i dekoracyjne oraz multimedia – wprowadzony został w czwartym kwartale. Rentowność sprzedaży wyniosła 2 proc. Prognoza zysku netto to ok. 2 mln zł. Dziś dawna hurtownia patronacka WSiP to firma po ciężkich przejściach. Ale z …